Хранителните елементи са храна както за растенията, така и за хората. Световен ден на торовете – 13-ти октомври!

13-ти октомври е световният ден на торовете!

Торовете са жизнено важни за осигуряване на хранителни елементи за растенията. Те са в помощ на фермерите, за да могат да произвеждат повече храна върху съществуващите обработваеми площи, с които да изхранят нарастващото население на земята.

Растенията се нуждаят от 16 жизнено важни минерални хранителни елементи. Въглерод и кислород те си набавят от въздуха, а водород от водата, но останалите 13 хранителни елемента идват от почвата. Липсата на някой от тези елементи в достатъчно количество може да повлия на здравето на растението, растежа му и добивите. Когато събраната реколта от растения изземе хранителни елементи от почвата, торовете се използват за да възстановят съдържанието на хранителни елементи в почвата и да подхранват растенията.

В същото време хората се нуждаят от повече от 40 различни хранителни елементи за добро здраве. Като се изключат кислорода от въздуха и водорода от водата, останалите хранителни елементи идват от храната, с която се храним. Ако не получаваме достатъчно от тези хранителни елементи, може да сме изправени пред сериозни здравословни проблеми.

Торовете осигуряват жизнено важни хранителни елементи за растенията, които от части се предават и на хората, когато ние консумираме растенията. Ето кратък поглед над 13-те жизнено важни хранителни елементи за растенията, които те си набавят от почвите и торовете, както и някои от многото начини, по които тези хранителни елементи помагат на растенията и хората.

ТРИНАДЕСЕТ ЖИЗНЕНО ВАЖНИ ХРАНИТЕЛНИ ЕЛЕМЕНТИ

Ползи за растенията Хранителен елемент Ползи за хората
- Жизнено важен за аминокиселини, протеини, ДНК и РНК за растеж и репродукция

- Помага на листата да израстват силни и зелени, като спомага за производството на хлорофил.

АЗОТ - Част е от всички протеини, които хората консумират.

- Протеините от храната доставят жизнено важни аминокиселини, от които се нуждаем за да произвеждаме протеини.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: Бобови растения, ядки и някои зърнени култури и семена.
- Помага на растежа в ранните стадии на семената, корените и цветята.

- Помага за съхранението и транспорта на енергията на слънцето

ФОСФОР - Важен е за регулиране на калция и изграждане на силни кости.

- Играе жизнено важна роля в молекулите свързани с трансфера на енергия в тялото.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: пълнозърнести, ядки, семена, бобови култури, карфиол, гъби.
- Подобрява толерантността на растенията към стресове, като суша и болести.

- Необходим е за придвижване на захари и въглехидрати в растенията.

КАЛИЙ - Помага за контролиране на ритъма на сърцето, натрупване на протеини и използване на въглехидрати.

- Основна роля за баланса на pH и подкрепя нормалния растеж.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: Сладки картофи, тикви, леща, картофи, банани, сушени сини сливи.
- Помага за устойчивостта на болести чрез растежа и развитието на клетъчни стени.

- Стимулира микробната активност и усвояването на хранителни елементи.

 

КАЛЦИЙ

- Нужен е за изграждане и поддържане на силни кости и зъби.

- Играе роля в трансмисията на нервите и контракцията на мускулите.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: зеленчуци, на които се консумират листата, ядки, семена, соеви продукти.
- Жизнено важен компонент за някои аминокиселини и протеини.

- Важна за фотосинтезата и за устойчивостта на зимните култури.

СЯРА -Необходима за производството на инсулин и част от един основен антиоксидант.

-Помага за поддържането на здрави: коса, кожа и нокти.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: зеле, лук, гъби, чесън, аспержи, къдраво зеле.
-Ключов за фотосинтезата, която улавя енергията на слънцето за растеж.

-Подобрява формирането на корени и ефективността на хранителните елементи и водата.

МАГНЕЗИЙ -Подпомага функциите на нервите и мускулите и за сърцебиенето.

-Изгражда силни кости и е необходим за производството на енергия.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: Спанак, бобови култури, ядки, семена, пълнозърнести, авокадо.
-Жизнено важен компонент за формирането на клетъчни стени.

-Важен за цъфтежа и плододаването.

БОР -Допринася за добро развитие на костите и поддръжка на клетъчните мембрани.

-Облекчава симптоми на артрит и улеснява действието на хормоните.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: стафиди, ядки, бобови култури, сушени сливи, фурми.
-Помага за минимизиране на загубата на вода по време на стресови сухи периоди.

-Помага за транспорта на хранителни елементи в рамките на растението.

ХЛОР -Регулира баланса на течностите в тялото.

-Необходим за абсорбиране на витамин B12.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: сол, зеле, карфиол, домати, картофи, водорасли.
-Играе основна роля във фотосинтезата и активира няколко ензима.

-Тясно свързан е с производството на витамин А и помага за производството на протеини.

МЕД -Жизнено важна за имунната и нервната системи и здравето на скелета.

-Подкрепя железния метаболизъм и формирането на червени кръвни клетки.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: Определени зеленчуци, пълнозърнести, бобови култури, сушени сини сливи, авокадо.
-Жизнено важно за формирането на хлорофил и действа като преносител на кислород.

-Необходимо за трансфер на енергия и понижение на азота и фиксация.

ЖЕЛЯЗО -Ключов компонент на хемоглобина в червените кръвни клетки.

-Необходим за поддържане на здрави клетки, кожа, коса и нокти.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: Бобови култури, шоколад, соеви продукти, определени зеленчуци, пълнозърнести.
-Помага за синтез на хлорофил, който влияе на фотосинтезата.

-Регулира метаболизма за въглехидратите и стимулира растежа.

МАНГАН -Регулира кръвната захар и подобрява абсобрцията на калций.

-Помага на тялото да формира съединителни тъкани и кости.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: Зърнени култури, бобови култури, семена, ядки, определени зеленчуци, чай, кафе.
-Помага за преобразуването на нитрати във форми, които са подходящи за използване от растенията.

-Необходим за азотна фиксация в бобовите култури.

МОЛИБДЕН - Помага на черния дроб да разгради лекарства и токсини.

-Предотвратява опасно натрупване на сулфити в тялото.

 

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: Бобови култури, пълнозърнести, ядки, някои зеленчуци, домати.
-Използва се в критичния ранен етап от развитието на растението за производство на хлорофил и въглехидрати.

-Помага за толерантността на растенията към стрес, за хормони на растежа и ензимната система.

ЦИНК -Помага на имунната система да се бори с бактерии и вируси.

-Играе жизнено важна роля в развитието на когнитивните възможности и растежа на клетките.

РАСТЕНИЯ ИЗТОЧНИЦИ НА ТОЗИ ЕЛЕМЕНТ: Ядки, пълнозърнести, бобови култури, соеви продукти, картофи, шоколад.

Тъй като минералните торове са надежден, точен и ефективен начин да се подхрани почвата и да се осигурят жизнено важни хранителни елементи на растенията, те дават възможност на фермерите да произвеждат повече храна върху съществуващата обработваема земя и да изхранят нарастващото население на света.

Публикуване на коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.